REKLAMA
Znaleziono 494 wyników
Co słychać na budowie wielkiego głębokowodnego terminalu na terenie Baltic Hub w Gdańsku? [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Co słychać na budowie wielkiego głębokowodnego terminalu na terenie Baltic Hub w Gdańsku? [FILMY]
W Gdańsku realizowana jest kolejna wielka inwestycja. Baltic Hub (dawniej DCT Gdańsk), operator największego terminalu kontenerowego na Bałtyku, buduje trzeci głębokowodny terminal T3. Po ukończeniu w drugim kwartale 2025 r. nowy terminal będzie miał ścianę nabrzeża o długości 717 metrów i głębokości 17,5 metra. Będzie to trzecie dalekomorskie nabrzeże Baltic Hub, które może obsługiwać największe kontenerowce na świecie. Nowy terminal zapewni również 36,5 hektara dodatkowej powierzchni operacyjnej. Łącznie inwestycja jest warta 450 mln euro.
Budimex wkracza w kolejną fazę budowy Terminala T3 Baltic Hub w Gdańskuartykuł
Pokaż artykuł
Budimex wkracza w kolejną fazę budowy Terminala T3 Baltic Hub w Gdańsku
Nowy terminal kontenerowy T3 Baltic Hub w Gdańsku, budowany przez konsorcjum Budimex i Deme Dredging, osiągnął 60% zaawansowania prac. 5 czerwca uroczyście dokonano wmurowania kamienia węgielnego na terenie inwestycji, gdzie powstanie trzecie nabrzeże głębokowodne. To kluczowy etap budowy zwiększający możliwości przeładunkowe Baltic Hub o 1,5 mln TEU (jednostka miary odpowiadająca wymiarom kontenera używanego w transporcie) do łącznie 4,5 mln TEU rocznie. Planowane zakończenie prac nad T3 to 2025 rok.
Polska firma wykona projekt koncepcyjny dla MFW Baltica 1artykuł
Pokaż artykuł
Polska firma wykona projekt koncepcyjny dla MFW Baltica 1
PGE Baltica, spółka z Grupy PGE, podpisała umowę z firmą ENERGOPROJEKT-KATOWICE S.A. na wykonanie projektu koncepcyjnego dla Morskiej Farmy Wiatrowej Baltica 1.
Budowa wielkiego terminala gazowego FSRU wkracza w decydującą fazę [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Budowa wielkiego terminala gazowego FSRU wkracza w decydującą fazę [FILM]
Coraz bliżej realizacji kolejnej wielkiej, strategicznej inwestycji dla naszego kraju. Powstanie nowy terminal gazowy FSRU (ang. Floating Storage Regasification Unit) w Zatoce Gdańskiej. To jeden ze strategicznych projektów energetycznych Polski. Koszt tej inwestycji szacowany jest na ok. 4,7 miliarda złotych.
Co słychać na budowie wielkiego Morskiego Terminala Przeładunkowego ORLEN w Gdańsku? [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Co słychać na budowie wielkiego Morskiego Terminala Przeładunkowego ORLEN w Gdańsku? [FILM]
Zaawansowanie budowy Morskiego Terminala Przeładunkowego Produktów Ropopochodnych ORLEN w Gdańsku przekracza już 90 procent. Trwają końcowe prace nad wyposażeniem obiektu, a latem 2024 roku na pomostach przeładunkowych 380-metrowego nabrzeża zainstalowano najważniejsze elementy terminala – 8 zautomatyzowanych ramion nalewczych (o masie około 18 ton każde), które posłużą do przeładunku surowców i produktów między statkami i instalacjami gdańskiej rafinerii.
IWS inwestuje w budowę nowych magazynów na terenie terminalu kontenerowego w Myszkowieartykuł
Pokaż artykuł
IWS inwestuje w budowę nowych magazynów na terenie terminalu kontenerowego w Myszkowie
Spółka Intermodal Wagon Service (IWS), która zajmuje się przeładunkami w nowym terminalu kontenerowym w Myszkowie w województwie śląskim planuje na jego terenie budowę magazynów wysokiego składowania. Dzięki inwestycjom jakie chce zrealizować IWS, terminal ma się przekształcić się w centrum logistyczne świadczące kompleksowe usługi dla klientów branży TSL.
JAS-FBG S.A. otworzył pod Lublinem nowy terminal do operacji cross-dockowychartykuł
Pokaż artykuł
JAS-FBG S.A. otworzył pod Lublinem nowy terminal do operacji cross-dockowych
Nowy terminal zlokalizowany jest w Trojaczkowicach koło Lublina – w bezpośrednim sąsiedztwie drogi ekspresowej S19. Obiekt o powierzchni około 2,5 tys. mkw. umożliwi sprawny przeładunek towarów bez ich składowania w magazynie.
DCT Gdańsk wybrał wykonawców trzeciego nabrzeża głębokowodnego – tzw. T3artykuł
Pokaż artykuł
DCT Gdańsk wybrał wykonawców trzeciego nabrzeża głębokowodnego – tzw. T3
DCT Gdańsk, operator największego terminala kontenerowego na Morzu Bałtyckim, podpisał z konsorcjum firm Budimex S.A. i Dredging International NV kontrakt na budowę trzeciego nabrzeża głębokowodnego – tzw. T3. Prace budowlane mają się rozpocząć na początku września – po zakończeniu sezonu wakacyjnego.
Wielka i strategiczna inwestycja w Porcie Ustkaartykuł
Pokaż artykuł
Wielka i strategiczna inwestycja w Porcie Ustka
Urząd Morski w Gdyni podpisał umowy na remont ponad stuletnich falochronów w Porcie Ustka. Obie konstrukcje hydrotechniczne przejdą całkowity remont z uwagi na ich zły stan techniczny, wynikający z dziesięcioleci eksploatacji w środowisku morskim. Przebudowa tej infrastruktury dostępowej umożliwi stworzenie morskiego terminalu serwisowego offshore, służącego do obsługi floty wykorzystywanej na potrzeby morskich elektrowni wiatrowych.
Rohlig SUUS Logistics otwiera terminal cross-dock w CTPark Opoleartykuł
Pokaż artykuł
Rohlig SUUS Logistics otwiera terminal cross-dock w CTPark Opole
Rohlig SUUS Logistics uruchamia nowoczesny terminal przeładunkowy w CTPark Opole. Inwestycja zwiększa możliwości operatora w dystrybucji drogowej na rynku krajowym, a także w obsłudze przewozów międzynarodowych. Powstaną nowe miejsca pracy.
PFR i Baltic Hub napędzają transformację energetyczną Polski na Bałtykuartykuł
Pokaż artykuł
PFR i Baltic Hub napędzają transformację energetyczną Polski na Bałtyku
Morska farma wiatrowa Baltica 2 na Bałtyku stanowi istotny element transformacji energetycznej Polski. Ten największy projekt OZE w Polsce istotnie wzmacnia bezpieczeństwo energetyczne kraju oraz rozbudowuje jego potencjał morski. Inwestycja pozwoli na produkcję zielonej energii dla około 2,4 miliona gospodarstw domowych. Fundamentalną rolę w realizacji tego przełomowego projektu odgrywa Polski Fundusz Rozwoju (PFR) dzięki inwestycji w terminal 5 (T5) w gdańskim porcie Baltic Hub.
Końcowy etap budowy Morskiego Terminalu Przeładunkowego Grupy ORLEN w Gdańskuartykuł
Pokaż artykuł
Końcowy etap budowy Morskiego Terminalu Przeładunkowego Grupy ORLEN w Gdańsku
ORLEN zakończył montaż ośmiu zautomatyzowanych ramion nalewczych, o masie około 18 ton każde, które posłużą do przeładunku surowców i produktów między statkami i instalacjami rafinerii w Gdańsku. To kluczowy etap inwestycji Grupy ORLEN – budowy Morskiego Terminalu Przeładunkowego na Martwej Wiśle. Zaawansowanie realizacji tego projektu przekroczyło już 75 procent.
Wejście do portu w Łebie zostanie przebudowaneartykuł
Pokaż artykuł
Wejście do portu w Łebie zostanie przebudowane
Kolejna ważna inwestycja związana z polskimi portami. Urząd Morski w Gdyni podpisał umowę z Korporacją Budowlaną DORACO na realizację inwestycji „Przebudowa wejścia do portu w Łebie”, która jest częścią projektu „Budowa morskiego terminalu serwisowego offshore w Łebie”. Wartość przedsięwzięcia, współfinansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, to około 132 miliony złotych brutto. Zakończenie prac zaplanowano na sierpień 2026 roku.
Pierwsze cięcie stali w polskiej fabryce - ruszyła produkcja kluczowych komponentów dla Baltica 2artykuł
Pokaż artykuł
Pierwsze cięcie stali w polskiej fabryce - ruszyła produkcja kluczowych komponentów dla Baltica 2
31 lipca symbolicznym cięciem stali oficjalnie rozpoczęła się produkcja komponentów potrzebnych do budowy i późniejszego bezpiecznego eksploatowania Morskiej Farmy Wiatrowej Baltica 2. Klatki anodowe oraz konstrukcje pozwalające na cumowanie łodzi wyprodukuje Grupa Przemysłowa Baltic (będąca częścią Grupy ARP) w fabryce w Gdańsku oraz Gdyni.
Co dalej z budową wartego ok. 250 mln zł terminalu intermodalnego pod Bydgoszczą?artykuł
Pokaż artykuł
Co dalej z budową wartego ok. 250 mln zł terminalu intermodalnego pod Bydgoszczą?
W Emilianowie, na południe od Bydgoszczy, w miejscu gdzie DK10 i przyszła droga ekspresowa S10 krzyżuje się z kluczową dla kolejowej infrastruktury kraju magistralą Śląsk – Gdynia planowany jest od wielu lat tzw. suchy port, czyli nowoczesny kolejowo-drogowy terminal przeładunkowy. Inwestycja ta ma w zamierzeniach wzmocnić potencjał przeładunkowy polskich portów z Gdynią na czele, unowocześni logistykę – zwłaszcza produktów rolno-spożywczych i może w przyszłości stać się jednym z zamachowych kół kujawsko-pomorskiego biznesu.
PGE i Ørsted podpisały umowę na instalację turbin wiatrowych dla projektu Baltica 2artykuł
Pokaż artykuł
PGE i Ørsted podpisały umowę na instalację turbin wiatrowych dla projektu Baltica 2
Grupa PGE i Ørsted zakontraktowały statki do instalacji 48 ze 107 turbin wiatrowych dla projektu Baltica 2 – jednego z dwóch etapów Morskiej Farmy Wiatrowej Baltica.
Orlen zapowiada, że prąd z Baltic Power popłynie w 2026 roku [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Orlen zapowiada, że prąd z Baltic Power popłynie w 2026 roku [FILM]
Morska farma wiatrowa Baltic Power, wspólny projekt Grupy ORLEN i Northland Power o mocy blisko 1,2 GW, zlokalizowana będzie 23 km od wybrzeża Bałtyku. W 2025 roku na farmie zostanie zamontowane 76 turbin wiatrowych Vestas o mocy 15 MW każda. Baltic Power posiada umowy z głównymi wykonawcami, które zabezpieczają cały łańcuch dostaw. Wśród kontrahentów są najbardziej doświadczeni dostawcy z sektora offshore wind, w tym firmy pochodzące z Polski.
Co słychać na budowie terminala gazowego FSRU na Zatoce Gdańskiej?artykuł
Pokaż artykuł
Co słychać na budowie terminala gazowego FSRU na Zatoce Gdańskiej?
Powstający w Gdańsku nowy terminal gazowy FSRU (ang. Floating Storage Regasification Unit) w Zatoce Gdańskiej jest jednym ze strategicznych projektów energetycznych Polski. Celem inwestycji jest stworzenie nowej infrastruktury, która umożliwi odbiór skroplonego gazu ziemnego (ang. liquefied natural gas – LNG) dostarczanego drogą morską z różnych rejonów świata. Realizacja projektu zwiększy bezpieczeństwo energetyczne kraju oraz państw regionu Europy Środkowo-Wschodniej.
[Lubelskie] Budimex zbuduje terminal lubelskiego lotniskaartykuł
Pokaż artykuł
[Lubelskie] Budimex zbuduje terminal lubelskiego lotniska
Konsorcjum z firmą Budimex SA na czele wygrało przetarg na budowę terminala dla Portu Lotniczego Lub...
Balice: Nowy terminal do 2025 rokuartykuł
Pokaż artykuł
Balice: Nowy terminal do 2025 roku
Rozbudowa terminalu pasażerskiego i cargo, budowa nowej drogi startowej wraz z remontem płyty postoj...
REKLAMA