REKLAMA
Znaleziono 509 wyników
W Gdańsku za 450 mln euro powstaje trzeci głębokowodny terminal T3 na terenie Baltic Hub [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
W Gdańsku za 450 mln euro powstaje trzeci głębokowodny terminal T3 na terenie Baltic Hub [FILMY]
Baltic Hub (dawniej DCT Gdańsk), operator największego terminalu kontenerowego na Bałtyku, buduje trzeci głębokowodny terminal T3. Po ukończeniu w drugim kwartale 2025 r. nowy terminal będzie miał ścianę nabrzeża o długości 717 metrów i głębokości 17,5 metra. Będzie to trzecie dalekomorskie nabrzeże Baltic Hub, które może obsługiwać największe kontenerowce na świecie. Nowy terminal zapewni również 36,5 hektara dodatkowej powierzchni operacyjnej. Łącznie inwestycja jest warta 450 mln euro.
Wielka inwestycja za 450 mln euro w Gdańsku, na terenie Baltic Hub [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Wielka inwestycja za 450 mln euro w Gdańsku, na terenie Baltic Hub [FILMY]
Baltic Hub (dawniej DCT Gdańsk), operator największego terminalu kontenerowego na Bałtyku, buduje trzeci głębokowodny terminal T3. Po ukończeniu w drugim kwartale 2025 r. nowy terminal będzie miał ścianę nabrzeża o długości 717 metrów i głębokości 17,5 metra. Będzie to trzecie dalekomorskie nabrzeże Baltic Hub, które może obsługiwać największe kontenerowce na świecie. Nowy terminal zapewni również 36,5 hektara dodatkowej powierzchni operacyjnej. Łącznie inwestycja jest warta 450 mln euro.
Co słychać na budowie wielkiego głębokowodnego terminalu na terenie Baltic Hub w Gdańsku? [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Co słychać na budowie wielkiego głębokowodnego terminalu na terenie Baltic Hub w Gdańsku? [FILMY]
W Gdańsku realizowana jest kolejna wielka inwestycja. Baltic Hub (dawniej DCT Gdańsk), operator największego terminalu kontenerowego na Bałtyku, buduje trzeci głębokowodny terminal T3. Po ukończeniu w drugim kwartale 2025 r. nowy terminal będzie miał ścianę nabrzeża o długości 717 metrów i głębokości 17,5 metra. Będzie to trzecie dalekomorskie nabrzeże Baltic Hub, które może obsługiwać największe kontenerowce na świecie. Nowy terminal zapewni również 36,5 hektara dodatkowej powierzchni operacyjnej. Łącznie inwestycja jest warta 450 mln euro.
Budimex wkracza w kolejną fazę budowy Terminala T3 Baltic Hub w Gdańskuartykuł
Pokaż artykuł
Budimex wkracza w kolejną fazę budowy Terminala T3 Baltic Hub w Gdańsku
Nowy terminal kontenerowy T3 Baltic Hub w Gdańsku, budowany przez konsorcjum Budimex i Deme Dredging, osiągnął 60% zaawansowania prac. 5 czerwca uroczyście dokonano wmurowania kamienia węgielnego na terenie inwestycji, gdzie powstanie trzecie nabrzeże głębokowodne. To kluczowy etap budowy zwiększający możliwości przeładunkowe Baltic Hub o 1,5 mln TEU (jednostka miary odpowiadająca wymiarom kontenera używanego w transporcie) do łącznie 4,5 mln TEU rocznie. Planowane zakończenie prac nad T3 to 2025 rok.
W Gdańsku za 100 milionów euro powstanie fabryka wież dla morskiej energetyki wiatrowej artykuł
Pokaż artykuł
W Gdańsku za 100 milionów euro powstanie fabryka wież dla morskiej energetyki wiatrowej
Agencja Rozwoju Przemysłu (ARP S.A.) planuje wielką inwestycję w Gdańsku. 11 lutego 2022 roku zostało zawarte porozumienie pomiędzy spółkami z Grupy Kapitałowej ARP S.A. a hiszpańską spółką GRI Renewable Industries, S.L. dotyczące współpracy w zakresie budowy nowej fabryki wież dla morskiej energetyki wiatrowej (MEW) w stolicy Pomorza. Wartość szacowanej inwestycji to ponad 100 mln euro. Planowane uruchomienie produkcji wyznaczono na rok 2024.
RWE z pozwoleniami na budowę morskiej farmy wiatrowej F.E.W. Baltic IIartykuł
Pokaż artykuł
RWE z pozwoleniami na budowę morskiej farmy wiatrowej F.E.W. Baltic II
Może ruszać realizacja kolejnej wielkiej inwestycji offshore. Morska farma wiatrowa F.E.W. Baltic II o mocy 350 MW to projekt realizowany w polskiej części Morza Bałtyckiego na obszarze ok. 41 kilometrów kwadratowych, w odległości ponad 50 km od brzegu, na północ od Ustki.
Ponad 1000 miejsc pracy! Duńska firma Vestas zapowiada budowę kolejnej fabryki w Szczecinieartykuł
Pokaż artykuł
Ponad 1000 miejsc pracy! Duńska firma Vestas zapowiada budowę kolejnej fabryki w Szczecinie
Duńska firma Vestas, światowy potentat w branży offshore zapowiada budowę kolejnego zakładu produkcyjnego w Szczecinie. W fabryce powstawać będą łopaty najnowszej generacji do turbin wiatrowych. Zgodnie z planem zakład ruszy pełną parą w 2026 roku i ma wygenerować ponad tysiąc nowych miejsc pracy.
Budowa wielkiego terminala gazowego FSRU wkracza w decydującą fazę [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Budowa wielkiego terminala gazowego FSRU wkracza w decydującą fazę [FILM]
Coraz bliżej realizacji kolejnej wielkiej, strategicznej inwestycji dla naszego kraju. Powstanie nowy terminal gazowy FSRU (ang. Floating Storage Regasification Unit) w Zatoce Gdańskiej. To jeden ze strategicznych projektów energetycznych Polski. Koszt tej inwestycji szacowany jest na ok. 4,7 miliarda złotych.
Co słychać na budowie wielkiego Morskiego Terminala Przeładunkowego ORLEN w Gdańsku? [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Co słychać na budowie wielkiego Morskiego Terminala Przeładunkowego ORLEN w Gdańsku? [FILM]
Zaawansowanie budowy Morskiego Terminala Przeładunkowego Produktów Ropopochodnych ORLEN w Gdańsku przekracza już 90 procent. Trwają końcowe prace nad wyposażeniem obiektu, a latem 2024 roku na pomostach przeładunkowych 380-metrowego nabrzeża zainstalowano najważniejsze elementy terminala – 8 zautomatyzowanych ramion nalewczych (o masie około 18 ton każde), które posłużą do przeładunku surowców i produktów między statkami i instalacjami gdańskiej rafinerii.
[Gdańsk] Trasa Sucharskiegoinwestycja
Pokaż inwestycję
[Gdańsk] Trasa Sucharskiego
Gdańsk, Śródmieście
Polska firma wykona projekt koncepcyjny dla MFW Baltica 1artykuł
Pokaż artykuł
Polska firma wykona projekt koncepcyjny dla MFW Baltica 1
PGE Baltica, spółka z Grupy PGE, podpisała umowę z firmą ENERGOPROJEKT-KATOWICE S.A. na wykonanie projektu koncepcyjnego dla Morskiej Farmy Wiatrowej Baltica 1.
IWS inwestuje w budowę nowych magazynów na terenie terminalu kontenerowego w Myszkowieartykuł
Pokaż artykuł
IWS inwestuje w budowę nowych magazynów na terenie terminalu kontenerowego w Myszkowie
Spółka Intermodal Wagon Service (IWS), która zajmuje się przeładunkami w nowym terminalu kontenerowym w Myszkowie w województwie śląskim planuje na jego terenie budowę magazynów wysokiego składowania. Dzięki inwestycjom jakie chce zrealizować IWS, terminal ma się przekształcić się w centrum logistyczne świadczące kompleksowe usługi dla klientów branży TSL.
JAS-FBG S.A. otworzył pod Lublinem nowy terminal do operacji cross-dockowychartykuł
Pokaż artykuł
JAS-FBG S.A. otworzył pod Lublinem nowy terminal do operacji cross-dockowych
Nowy terminal zlokalizowany jest w Trojaczkowicach koło Lublina – w bezpośrednim sąsiedztwie drogi ekspresowej S19. Obiekt o powierzchni około 2,5 tys. mkw. umożliwi sprawny przeładunek towarów bez ich składowania w magazynie.
DCT Gdańsk wybrał wykonawców trzeciego nabrzeża głębokowodnego – tzw. T3artykuł
Pokaż artykuł
DCT Gdańsk wybrał wykonawców trzeciego nabrzeża głębokowodnego – tzw. T3
DCT Gdańsk, operator największego terminala kontenerowego na Morzu Bałtyckim, podpisał z konsorcjum firm Budimex S.A. i Dredging International NV kontrakt na budowę trzeciego nabrzeża głębokowodnego – tzw. T3. Prace budowlane mają się rozpocząć na początku września – po zakończeniu sezonu wakacyjnego.
Rohlig SUUS Logistics otwiera terminal cross-dock w CTPark Opoleartykuł
Pokaż artykuł
Rohlig SUUS Logistics otwiera terminal cross-dock w CTPark Opole
Rohlig SUUS Logistics uruchamia nowoczesny terminal przeładunkowy w CTPark Opole. Inwestycja zwiększa możliwości operatora w dystrybucji drogowej na rynku krajowym, a także w obsłudze przewozów międzynarodowych. Powstaną nowe miejsca pracy.
PFR i Baltic Hub napędzają transformację energetyczną Polski na Bałtykuartykuł
Pokaż artykuł
PFR i Baltic Hub napędzają transformację energetyczną Polski na Bałtyku
Morska farma wiatrowa Baltica 2 na Bałtyku stanowi istotny element transformacji energetycznej Polski. Ten największy projekt OZE w Polsce istotnie wzmacnia bezpieczeństwo energetyczne kraju oraz rozbudowuje jego potencjał morski. Inwestycja pozwoli na produkcję zielonej energii dla około 2,4 miliona gospodarstw domowych. Fundamentalną rolę w realizacji tego przełomowego projektu odgrywa Polski Fundusz Rozwoju (PFR) dzięki inwestycji w terminal 5 (T5) w gdańskim porcie Baltic Hub.
Końcowy etap budowy Morskiego Terminalu Przeładunkowego Grupy ORLEN w Gdańskuartykuł
Pokaż artykuł
Końcowy etap budowy Morskiego Terminalu Przeładunkowego Grupy ORLEN w Gdańsku
ORLEN zakończył montaż ośmiu zautomatyzowanych ramion nalewczych, o masie około 18 ton każde, które posłużą do przeładunku surowców i produktów między statkami i instalacjami rafinerii w Gdańsku. To kluczowy etap inwestycji Grupy ORLEN – budowy Morskiego Terminalu Przeładunkowego na Martwej Wiśle. Zaawansowanie realizacji tego projektu przekroczyło już 75 procent.
Co dalej z budową wartego ok. 250 mln zł terminalu intermodalnego pod Bydgoszczą?artykuł
Pokaż artykuł
Co dalej z budową wartego ok. 250 mln zł terminalu intermodalnego pod Bydgoszczą?
W Emilianowie, na południe od Bydgoszczy, w miejscu gdzie DK10 i przyszła droga ekspresowa S10 krzyżuje się z kluczową dla kolejowej infrastruktury kraju magistralą Śląsk – Gdynia planowany jest od wielu lat tzw. suchy port, czyli nowoczesny kolejowo-drogowy terminal przeładunkowy. Inwestycja ta ma w zamierzeniach wzmocnić potencjał przeładunkowy polskich portów z Gdynią na czele, unowocześni logistykę – zwłaszcza produktów rolno-spożywczych i może w przyszłości stać się jednym z zamachowych kół kujawsko-pomorskiego biznesu.
Gdańsk: największy i najgłębszy terminal kontenerowy na Bałtyku gotowy! [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Gdańsk: największy i najgłębszy terminal kontenerowy na Bałtyku gotowy! [FILM]
Baltic Hub zakończył budowę nabrzeża T3 – największej inwestycji portowej w regionie Morza Bałtyckiego. We wrześniu terminal uzyskał pozwolenie na użytkowanie ostatniego odcinka placu, a z początkiem października pozostałe cztery z 20 suwnic aRMG zostały oddane do użytku. Terminal T3 zwiększa całkowitą zdolność przeładunkową Baltic Hub aż o 1,5 miliona TEU rocznie, czyli do 4,5 miliona TEU, znacząco umacniając pozycję Gdańska jako strategicznego centrum logistycznego dla Europy Środkowo-Wschodniej. Łącznie inwestycja jest warta 450 mln euro.
Wielka i strategiczna inwestycja w Porcie Ustkaartykuł
Pokaż artykuł
Wielka i strategiczna inwestycja w Porcie Ustka
Urząd Morski w Gdyni podpisał umowy na remont ponad stuletnich falochronów w Porcie Ustka. Obie konstrukcje hydrotechniczne przejdą całkowity remont z uwagi na ich zły stan techniczny, wynikający z dziesięcioleci eksploatacji w środowisku morskim. Przebudowa tej infrastruktury dostępowej umożliwi stworzenie morskiego terminalu serwisowego offshore, służącego do obsługi floty wykorzystywanej na potrzeby morskich elektrowni wiatrowych.
REKLAMA